Från sommarlov till verklighet


Dagen då vi packade.
Sommaren har verkligen gått fort. Tyckte inte att det var så länge sedan som två månader sen, när vi packade bilen och åkte ner till stugan. Bara tanken att packa, åka och göra det bästa av sommaren kändes stort. Att det sedan blev dags att göra samma sak, så snabbt, men åt andra hållet efter sköna bad, goda böcker, fina tripper och några droppar regn kändes underligt. Ska jag vara helt ärlig, så ville jag inte åka från stugan. Hade planer att vara kvar någon vecka, för mig själv och njuta lite till. Men det krävs lite mer planering, eftersom vi bara har en bil.

En liten stund nere vid sjön, innan hemfärd.
Innan vi åkte hemåt, så satt vi nere vid sjön. Det var en mjuk vind och solen var varm. Hade varit ett bra tillfälle att bada. Hade tagit mig ett sista dopp kvällen innan och det var kallt. Graderna hade sjunkit ner till under +10 grader om nätterna och tidiga morgonen. Hösten kryper sakta hitåt. Resan hem gick bra, men det var många vägarbeten i sluttampen som skapade lite kaos. Vissa skyltar känns onödiga och de skapar bara förvirring. Skönast var att det hann inte bli så illa mörkt innan vi kom hem. 

Sjön Hörnen. Många sköna dopp!
Väl hemma, så blev det att anpassa sig till det. Otroligt hur människohjärnan snabbt tappar "minnet" om hur saker och ting ligger på ett ställe. Ja, så lite vilse var jag till en början men det artar sig nog längs med vägen. En annan skillnad är även tiderna - det är upp och hoppa som gäller, bussar som ska passas och scheman som gäller. Första veckan är alltid tuff efter semester. 

Men nu är verkligheten här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar