En tur till Blekinge

Påsken är över och det närmar sig vanliga vardagen med skola och arbete. Hoppas att du har haft en skön påsk. Vi firade vår helg nere i Blekinge hemma hos svärmor och en av dagarna var vi i stugan.

Det var skönt att andas frisk luft och ta en promenad ner till sjön. Vattnet var kallt och nivån var hög. Men vi hade badstället för oss själva. Tog lite kort när jag var där. Det regnade, just den dagen. 

Annars så var det lite blandat väder mellan sol, dimma, vind, kallt och varmt. Allergierna blossade upp rätt så ordentligt, men tur så hade jag med mig lite medicin för det. Känns lättare nu när vi är uppåt landet igen. 

Svärmor mådde bättre nu och det var skönt det. Hon äter och fick mycket glädje av vårt besök. Nu sköter hemtjänsten om henne och vi får hoppas att läkarbesöket på tisdag ger något positivt. 

Dimma utanför svärmors balkong.
Så här såg de flesta morgonstunderna ut. 
Skogsarbetarna hade fått hjälp av stormen,
som rivit ner några träd. Det blev att hoppa bock,
gå runt och traska lite försiktigt för vissa av
träden hade lagt sig tvärs över grusvägen. 
Sjön Hörnen i Jakobstorp. Högt vatten och vinande
vind. Inget badväder, så vi hade badplatsen för oss själva.
Hade med mig några av mina så kallade Sonny Angels, Kewpie Dolls.
Kallar dom för nakenänglar. Detta är en limited edition som kom ut
inför påsken. Fick tag på några i den serien. De gick snabbt åt.
Fler bilder på Flickr, länk till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar