Livet rullar på

Det är rogivande att måla.
Har målat en del i mina appar.
Det är redan mitten av februari. Dagarna rullar på, snöflingorna faller och vintern gör sina sista pustningar medan våren trycker på. Förkylningarna kommer och går medan medicinerna tar slut. Det är som det brukar vara så här i början av året, i skiftet mellan vinter och vår. Det känner vi nog alla till. Men det är väl tur att vi går mot ljusare tider.

Medan vi väntar på våren, så har vi fixat glasögon till äldsta dottern och pass till ungdomarna som ska iväg till utlandet under våren. Konfirmationsresan, vill säga. Vi har sett en del filmer och serier. Vi har kämpat ihop med läxor, prov, redovisningar och inlämningsuppgifter. Kan förstå ungdomarna ifall de nu ser framemot sportlovet och sköna slappa dagar. Men innan det ska äldsta dottern göra gymnasieval. De blir stora fort!

Själv känner jag i mitt vänstra ben, som om jag skulle ha trampat snett fast jag vet att jag inte har det. Halkade rätt ordentligt tidigare och slog i knäet, men det har gått över innan det här kom till. Ja, får hoppas att ömheten och värken går över.

Årets början var även tragisk när det kommer till kändisvärlden. Många kändisar lämnade oss. David Bowie, Alan Rickman, Rene Angelil, Glenn Frey, Dan Haggerty, David Margulies och Tera Wray. För att nämna några. Och idag nåddes vi av den tragiska nyheten om indiepopbandet Viola Beach, som förolyckades i Södertälje. 

Må de vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar