Höstlov

En vända i Jakobstorp
Det är sista dagarna på barnens höstlov nu. De har haft en skön vecka med sovmorgon, slappa dagar, besök hos farmor och stugan. Det var även sköna dagar för oss andra i familjen. För min svärmor blev det extra roligt med besök i flera dagar. Vi passade även på att åka en sväng till stugan och då besöka min mans moster och morbror. Det piggade säkerligen upp deras dag. Vi hade lite fika och pratade om det som hänt sedan sommaren tog slut och vi åkte hem förra vändan.

Vi passade på att titta till skogen och sjön med när vi ändå var i Jakobstorp. Det var full rulle på skogsarbetet och en del stockar dekorerade grusvägens kanter. Vi körde ner med bilen till sjön och jag bestämde mig för att gå tillbaka. Var skönt att bara vara jag och skogen. Det var tyst, stilla och doftade underbart. Luften var sådär härligt sval och solen var på väg ner. En perfekt sen eftermiddag att ta några kort. 

Övrigt var det som vanligt - jag fixade maten, vi handlade och vi umgicks - hos barnens farmor.

PS: Nu har jag haft denna blogg i över ett år, tiden går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar