Under regnets droppar

Hittade en duk, letade upp mitt kladdpapper
och så körde jag igång.
Det har regnat en del den senaste tiden. Här om dagen var det även storm och åska som svepte över oss. Idag är det en mulen och regnsjuk dag. Det blir lite tungt i själen och kroppen sådana här dagar. Har då roat mig med målning. Igår blev det ett par ballerina skor. Även om det kändes lite i handleden på grund av karpaltunnelsyndromet, så var det skönt att måla. Det blev att pausa några gånger och låta armen och handleden vila.
Sakta kommer de fram, men i vilken färg då?
Det doftade akrylfärger i mitt hörn av lägenheten där svärmor bor. Gillar akrylfärg - den är vattenlöslig och kan tunnas ut till 'akvarell', blandas ut med andra färger och kan även i vissa lägen likna oljefärg, även om den inte har samma lyster i färgen. Torkar snabbt och är lätt att jobba med, tycker jag. 
Rosa!
I hobbybutiker kan man hitta akrylfärger till rätt så hyfsat pris. Vill man ha lite bättre kvalitet, då får man vända sig till konstnärshandlare och då stiger priset upp rätt fort. Samma är det med akvarell. 

Under regnets droppar är det skönt att måla. Det är rogivande och skönt att se något växa fram på en duk, ett papper, ett block...ett penseldrag i taget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar