Senaste nytt

Sommaren är igång, men vädret hänger inte med riktigt. De senaste dagarna har det varit rätt bra kyligt, så kyligt att raggsockorna har kommit fram. Än har jag inte badat, haft sandaler eller svept mig i något tunnare än jeans, tröja och jacka. Men mer kan vi väl inte förvänta oss av den svenska sommaren.
Full fart på Ullevi
Harry och fyrverkerier
För någon dag sedan var vi i familjen på en tur till Göteborg och Borås. Bodde på hotell och fixade så att barnen kunde gå på One Direction på Ullevi. De hade varsina Early Entry biljetter och ville stå i kö från 07:00. Hurra, jag som är en verklig morgonmänniska - inte alls. Men det var bara att masa sig ur den härliga sängen på hotellet och dra sig till Ullevi. Det var en del folk på plats, men våra flickor fick väldigt bra platser längst fram så de nästan kunde röra Harrys fötter. Jag och maken kom in senare efter en vända i stora staden, lagom till att förband nummer två drog igång.
Lite shopping
På denna tur var vi även på IKEA, för att äta mat. Tjejerna köpte lite material för att göra skyltar och då passade jag på att köpa "Huset" till de mindre dockorna jag har. De hade en fin display där, men kunde tyvärr inte hitta den där och då. får leta vidare - är troligen en del av en hylla. Var även på ett lokalt ställe i Borås som sålde pärlor i alla de möjliga former. Köpte några påsar därifrån, billigt och bra.
Mammas grav
Vi tog oss även tiden för att besöka min mors grav. Blev ledsen för att det verkade som om ingen varit där på ett bra tag. De vinterblommor jag och familjen hade skickat ner i februari, var fortfarande kvar och det var allmänt "stökigt". Vi köpte nytt och jag planterade om. Det kändes bra.
Intressant läsning
Har börjat läsa på en bok, "Sommarhuset" av Anna Fredriksson. Den har dammat i bokhyllan ett tag, så jag bestämde mig för att det fick bli min första bok efter det långa uppehållet av läsning. Har inte haft koncentrationen på topp. Denna bok är en bra, lättläst bok som jag inte vill lägga ifrån mig. Jag vill veta hur det går. Känner igen mig en hel del i en av huvudpersonerna i boken och även om vissa delar i boken är annorlunda än min egen verklighet, så känner jag igen hur det kan bli efter en släktings bortgång. Det är många som tittar fram från den mörka hålorna under stenarna. Att sedan hantera dessa, kan bli jobbigt. Men inget som inte passerar.

Nu ska jag ta natt och luta mig på vardagsrumsgolvet där vi har bäddat fint. Är hos svärmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar